Puheenjohtajan tervehdys 2024

Hyvää alkanutta vuotta senioriystävät ja lämmin kiitos vuodesta 2023, on ollut ilo kohdata ja tutustua. Olette merkittävässä roolissa siinä, kuinka voimme jatkossa kehittää senioriyhdistyksemme toimintaa kiinnostavaksi huomioiden toiveenne.

Osa hallituksen jäsenistä vaihtui syyskokouksen päätöksellä. Positiivista on, että uusien jäsenien myötä saamme tuoreita näkemyksiä yhteiseen tekemiseen. Olemme, hallituksessa tunnistaneet tiettyjä kehittämistarpeita toiminnassamme, näistä mainittakoon vapaaehtoistyö, yhteiset matka ja retket, joihin tulemme panostamaan.

Jatkamme työtä eri yhdistysten välisen rakentavan yhteistyön lisäämiseksi. Kuhmoislaiset yritykset, kunta ja seurakunta ovat jatkossakin meille tärkeitä yhteistyökumppaneita.

Vuosi 2023 toi tulvillaan ikäviä uutisia, joilta emme ole voineet välttyä. Lisäksi monia on koskettanut henkilökohtainen suru ja luopuminen. Toivon, tästä huolimatta, että voimme katsoa valoisasti tulevaisuuteen ja säilyttää positiivisen mielen ja ilon elämässämme. Tärkeää on muistaa, että on asioita, joihin emme pysty vaikuttamaan.

Haluankin haastaa teitä löytämään arjesta myönteisiä asioita, pieniä ja suuria. Sydämen viisautta on huomata, havaita ja tehdä sellaista, joka tuottaa elämäniloa ja voimaa hyväksi itselle ja toisille.

Hienoa, jos voimme kirjata näitä arjen asioita kalenteriin tai vihkoon. Tehdään tästä vuodesta yhteinen positiivisten asioiden vuosikirja tekemättä siitä suorittamista.  Se voi olla merkintä silloin tällöin, kun jokin on tuntunut erityisen mukavalta ja positiiviselta.

Tavataan toisiamme, liikutaan yhdessä, nähdään tilaisuuksissa ja retkillä.

”Ystävyys ei ole trendi, se ei seuraa muotia, siitä ei saa korkoa, eikä eläkettä”. Silti mielestäni se on elämän paras sijoitus.

Parhain terveisin

Satu Harmainen