Kuhmoisten Seniorit 30v 12.6

Kauniina kesäpäivänä 12.6.2018 saimme viettää 30v juhliamme ja Hämeenpiirin kesäpäiviä hienossa seurassa ja paikassa Isojärven kansallispuistoon kuuluvan Heretyn kämpän pihassa.

Päivä alkoi tulokahvilla ja sämpylällä Sahanrannasta josta jatkettiin linja-autoilla juhlapaikalle. Matkaan sisältyi opastettu kierros Kuhmoisten keskustan alueella. Saadun palautteen perusteella tämä opastettu kierros oli mainio ja kertoi kunnan elinvoimasta.

Ohjelmaan kuului puheenjohtaja Martti Kankkusen tervetulotoivotus. Heretyn kämpästä ja elämästä siellä kertoi kämppäemäntä Riitta Häkkinen. Juhlapuheen piti Kansallisen Senioriliiton toiminnanjohtaja Matti Niiranen. Seppo Unnaslahti oli kirjoittanut historiikin joka oli lyhennetty versio siitä 20kg:n materiaalista joka hänellä oli lähdeaineistona. Hämeenpiirin tervehdyksen toi piirin puheenjohtaja Samuli Rautiainen.

Virallisen osuuden jälkeen seurasi ruokailu, nautimme hirvikeittoa ja jälkiruokana kahvi leivonnaisen kera.

Lounaan jälkeen ohjelmassa oli bussimatka Huhtalan torpalle ja vaihtoehtona opastettu n. 3km:n kierros puistossa.

Läksiäisiksi Kuhmoisten Seniorit paistoivat muurinpohjaletut hillon ja  kahvin kera.

Erityiskiitos Kuhmoisten lukion reippaille oppilaille, heidän toimestaan vieraat saivat maukkaan hirvikeiton pöytiin tarjoiltuna. Oppilaat toimivat myös opastetun puistokierroksen aikana oppaina.

Meitä viihdytti kokopäivän ajan perinneorkesteri Oksetti Olli Lehdon johtamana. Musiikki raikui tuloportilta päivän päättymiseen saakka, kiitokset heille!

Päivä oli kaikenkaikkiaan erittäin mukava ja mieliinpainuva.

YouTube-videon näyttäminen ei onnistunut. Tarkista markkinointievästeiden hyväksyminen ja selaimen yksityisyysasetukset.