19.6 Kirkkopyhä

Tällä Kuhmoisten Senioreiden ja Vapaa-ajanasukkaiden yhdessä järjestämällä Kirkkopyhällä on jo yli 10-vuotinen perinne. Tapahtumalla halutaan toivottaa Kuhmoisten kausiasukkaat tervetulleeksi Kuhmoisiin kesää viettämään ja mukaan yhteisiin tapahtumiin.

Tämän vuoden Kirkkopyhä kokosi ennätysyleisön. Saarnan piti Vapaa-ajanasukkaiden puheenjohtaja Pentti Rauhala. Vapaapääsy-yhtye säesti Kansanlaulumessun, ja myös Messun jälkeen Kahvikonsertin. Juontajana ja yhteislaulujen laulattajana toimi Seniorihallituksen jäsen Ari Kajander.

Kuhmoisten Seniorit koristelevat kirkon luonnonkukkasin ja sattumalta sunnuntai 19.6.2022 oli virallisestikin Luonnonkukkien päivä!

Uutta Kirkkopyhässä tänä vuonna oli Messun jälkeinen Kahvikonsertti. Yhteislaulut olivat kaikille tuttuja keväisiä, kesäisiä kansanlauluja ja mm. Petri Laaksosen tunnelmallista musiikkia saimme kuulla ja laulaa yhdessä. Kahvikonsertti osana Kirkkopyhää osoittautui erittäin mieluisaksi täydelle salille yleisöä.

Teemme Kirkkopyhään suunnitelman ajoissa ja jaamme työt seurakunnan työntekijöiden ja Vapaa-ajanasukkaiden kesken. Yhdistykset yhdessä järjestivät kirkon kukittajat, tekstin lukijan, saarnan pitäjän, ehtoollisavustajat, kolehdinkantajat ja tietysti keittiö -työryhmän, kertoo Senioriyhdistyksen sihteeri Liisa Häkkinen