16.2 Matka Eduskuntaan

Lähdimme  matkaan Kuhmoisista Luopioisten tilausbussilla klo 9:30.  Matkalle ajankuluksi järjestimme arpajaiset missä oli mukavia palkintoja, bussin takaosa taisi  kahmia eniten voittoja ☺ Ajoimme suoraan Pääposti Postitalon Food & Co  suosittuun lounaspaikkaan Helsingissä, joka tarjoilee asiakkaille laadukasta lounasruokaa buffet-pöydästä. Meille oli hienosti järjestetty varatut paikat ja todellakin ruoka oli maistuvaa.

Tämän jälkeen oli 2 tuntia vapaavalintaisesti omaa aikaa, jolloin pääsi tutustumaan mm. museoiden näyttelyihin, monipuoliseen Oodi kirjastoon tai käymään ostoksilla.

Kokoonnuimme jälleen yhteen Eduskuntatalon B ovelle 15:30, jolloin pääsimme sisälle turvatarkastukseen. Läpivalaistuksen jälkeen nousimme portaita pitkin eduskunnan lehterille kuuntelemaan kyselytuntia. Tämän jälkeen   Kuhmoisten Senioreiden vierailun kutsujana toiminut Arto Satonen johdatti meidät kokoustilaan missä tarjoiltiin pullakahvit ja kävimme keskusteluja ja teimme isäntämme johdattamana pienen kierroksen eduskuntatalossa ja kuulimme sen historiaa.

Kotimatkalle lähdimme noin 19 kieppeillä, matkalla pysähdyimme Mätsälän Juustoportilla ostoksilla ja kahvilla.

Pitkän reissun viihdykkeeksi loppumatkalle pidimme pienen tietokilpailun ja sihteeri Väinö Nuuttila informoi tulevasta suurtapahtumasta, joka tullaan järjestämään 08.07.2023. Olimme takaisin Kuhmoisissa noin klo 22.

Kiitos Liisa Häkkiselle ja Martti Kankkuselle  matkan järjestelyistä, jotka sujuivat hyvin.

Reissu oli pitkä mutta antoisa ja iloinen, osallistuva porukkahenki tuntui mukavalta. Retki jää muistoihimme ja on osa yhteistä historiaamme.

Kiitos kun olitte mukana.

Satu

Kuhmoisten Seniorit ry.n puheenjohtaja Satu Harmainen, Eduskuntaan kutsujana toiminut kansanedustaja Arto Satonen ja Martti Kankkunen yhteiskuvassa.