Hämeen kansallisen senioripiirin ry.  Seniorifoorumi sekä piirin syyskokous järjestettiin Kuhmoisissa 23.11.2016

Hämeen piirin jäsenyhdistyksenä  me Kuhmoisten Seniorit saimme kunnian olla Seniorifoorumin sekä syyskokouksen järjestäjänä.

Piiriin kuuluu 15 yhdistystä ja yhteensä 2632 henkilöjäsentä hämäläistä seniorivoimaa.

Kuhmoisiin kokoontui noin 90 henkilöä eri yhdistyksistä.

Merja Peltola ja Liisa Häkkinen ottivat ilmoittautumiset vastaan

Tekstiä ja kuvia

Kokousedustajia tervetulokahveilla

Kuhmoisten tervetulopuheen piti kunnanjohtaja Anne Heusala

Pekka Lehmussaari ja reserviläiskuoro Vinosyöttö esiintyivät avauksessa

Aluksi puheenjohtaja Martti Kankkunen kertoi oman keskisuuren (109) ja keski-ikäisen (1988) yhdistyksemme kuulumiset. Samalla jo hiukan kunnankin kuulumisia valottaen.

Reserviläiskuoro Vinosyöttö esiintyi sympaattisen Jukka Luukkasen johdolla.

Kuhmoislainen baritoni Pekka Lehmussaari tulkitsi soolot upeasti Jukka Kuoppamäen tuotannosta.

Anne Heusala, kunnanjohtajamme kertoi pienestä mutta vireästä ja erittäin luonnonkauniista Kuhmoisten kunnasta ja toivotti juhlaväen tervetulleeksi etenkin kesäaikaan tänne Päijänteen kainaloon.

Noin 10.000 kesäasukasta värittävät kesäisin katunäkymää ja viihtyvät ympäri vuodenkin hyvien palvelujen ja ystävällisen yrityselämän huomassa.

Tärkein ja kysymyksiä herättävä oli YTM Anneli Tainan laaja esitys Sote tänään.

Kelan hallituksen puheenjohtajana hän valaisi Kelan toimintaa ja Soten tämän hetken tilannetta ja aikataulua.

Anneli Tainan mukaan uudistus viedään maaliin, tulee hyvä kokonaisuus ja sitä parannellaan vielä kokemusten myötä matkanvarrella.

Selvää on että siirtymävaiheesa ei voida ongelmilta välttyä mutta ne ratkotaan asia kerrallaan.

Maistuvan lounasruokailun jälkeen oli Pekka Lehmussaaren ja Jukka Luukkasen vuoro viihdyttää yleisöä.

Yhdistyksemme aktiivisia jäseniä palkittiin ansiomerkein ja siirryttiin syyskokoukseen.

Hämeen piirin 15:sta yhdistyksestä 14 istuu hallituksessa ja yksi yhdistys on lepovuorossa läsnäolo- ja puheoikeuksin.

Kohdassa aloitteet Hämeen kansallinen senioripiiri ry asettui Kuhmoisten senioriyhdistyksen laatiman Julkilausuman tueksi. Julkilausuma lähetetään Sosiaali-ja terveysministeriöön.

Julkilausuma on tämän liitteenä asian selventämiseksi ja julkaistavaksi.

Hämeen kansallisen senioripiirin puheenjohtajaksi valittiin Samuli Rautiainen Lahdesta.

Lahti suurimpana, vanhimpana ja vahvimpana ehdotti Samulia.

Kertomansa mukaan Samuli ei ollut ainoastaan nukkunut yön yli vaan valvonut viisi yötä ennen suostumistaan.  Rintamakarkuriksi hänestä ei ollut ja Samulin johdolla mennään täällä Hämeessä.

Päivä oli lämminhenkinen, paikallisväritteinen, mielenkiintoinen ja yhteisöllinen.

Hämäläisten laulu päivän päätteeksi raikui pontevasti ja tällä kertaa kuului selkeästi ” KUN TOIMEEN TARTUTAAN”.

Suurkiitos kaikille ja hyvää joulun o