Seniorit 35v juhla

ELÄMÄNILOA JA VOIMAA – SENIORIT JUHLIVAT KUHMOLASSA

Kuhmoisten Seniorit ry täytti tänä vuonna 35 vuotta. Virstanpylvästä juhlittiin 22.8. Kuhmolassa. Yhdistyksen omien jäsenten lisäksi mukana oli kutsuvieraina Kansallisen Senioriliiton eri organisaatiotasojen, naapuriyhdistysten ja paikallisten yhteistyökumppaneiden edustajia. Kuhmolan kauniisti koristellussa lähes täydessä juhlasalissa monipuolisen ohjelman osana tarjottiin maittava juhlalounas.

Tilaisuuden avasi Kuhmoisten Seniorien puheenjohtaja Satu Harmainen. Tervehdyssanoissaan hän korosti yhdistystoiminnan olevan tärkeä alusta terveyttä ja hyvinvointia edistävien sosiaalisten ja ystävyyssuhteiden syntymisessä. Perinteiden vaaliminen on yksi Seniorien arvoista. Kuhmolan historia ja talon nykyinen rooli yhdistysten kotipesänä on tässä suhteessa merkityksellinen. Yhteistyökumppaneille ja sponsoreille – juhlavuoden pääsponsorina Järvi-Hämeen Osuuspankki - osoitettujen kiitosten jälkeen nuorekkaalle yhdistykselle nostettiin lehtikuohumalja onnittelulaulun säestämänä.

Juhlapuheen piti Kansallisen senioriliiton toiminnanjohtaja Maarit Kuikka. Liiton teema on ”Elämäniloa ja voimaa”. Teema on dynaaminen ja kertoo ilmapiiristä, joka senioriyhdistyksissä vallitsee. Ilo tuottaa voimaa ja voima iloa! Toiminnanjohtaja muistutti myös Liiton vaikuttamistavoitteista ja toimenpiteistä ikäihmisten olojen ja palveluiden parantamiseksi. Senioriliiton Hämeen piirin tervehdyksen esitti piirin puheenjohtaja Pirjo-Liisa Snellman-Tenhunen. Kuhmoisten Seniorit on kunnan väkilukuun suhteutettuna Suomen suurimpia senioriyhdistyksiä (runsaat 150 jäsentä). Yhdistyksellä on merkittävä rooli myös piiritasolla ja se sai viime vuonna Liitolta kunniamaininnan tunnustuksena aktiivisesta toiminnastaan.

Kuhmoisten kunnan onnittelut Senioreille toi kunnanjohtaja Valtteri Väyrynen. Hän kiitti yhdistystä monipuolisesta aktiivisesta toiminnasta yhteiseksi hyväksi. Kunnan ja Seniorien yhteistyö on mutkatonta ja koetaan tärkeäksi molemmin puolin. Yhdistyksen ilmaisema tuki kunnan toimille ajankohtaisessa terveysaseman vuodeosaston lakkauttamisuhassa olisi tervetullut.

Juhlatilaisuus huipentui seremoniaan, jossa neljä Seniorien pitkäaikaista jäsentä palkittiin heidän arvokkaasta panoksestaan yhdistyksen hyväksi.  Kunniajäseniksi nimitetyt Maila Kaiterlahti, Helinä Lehmussaari, Hilkka Lintunen ja Merja Peltola saivat kunniakirjat. Onnittelukukat uusille kollegoilleen ojensi nykyinen ainoa kunniajäsen Veijo Siitonen.

Musiikki näytteli juhlassa tärkeää osaa. Yksinlaulunumeroita esittivät yhdistyksen jäsenet Pekka lehmussaari ja Ari Kajander, joka toimi myös tapahtuman juontajana. Taustamusisoijana ja laulujen äestäjänä pianoa soitti erikoiskirjastovirkailija Eeva Markkanen. Hyvähenkinen tilaisuus päättyi juhlaväen seisaaltaan laulamaan Pirkanmaan maakuntalauluun.

Yhdistyksemme puheenjohtaja Satu Harmainen toivotti vieraat tervetulleiksi juhlaamme

Senioriliiton toiminnanjohtaja Maarit Kuikka piti juhlapuheen ja toi terveiset Senioriliitosta

Hämeenpiirin tervehdyksen esitti puheenjohtaja

Pirjo-Liisa Snellman-Tenhunen